Thursday

Janji sang suami & isteri

Seorang isteri menangis2 nak mandikan jenazah suami dia.. bapak mertua dgn polis forensik x bagi.. sambil menangis isteri berkata ini janji kami suami isteri.. jika abang mati dulu kamu (isteri) mandikanlah jenazah abang, Andai kamu (isteri) mati dulu dari abang, abang akan mandikan jenazah kamu.. 

dari luar bilik mayat hospital seorang ustaz masuk tanye ape hal then ustaz tu kate x pe kalau isteri nak mandikan jenazah suami.. ustaz tadi bersama beberapa org lagi temankan si isteri mandikan jenazah suaminya.. dengan tenang isteri membasuh muka suaminya sambil berdoa ;

"Inilah wajah suami yang ku sayang tetapi Allah lebih sayangkan abang.. Moga Allah ampunkan dosa abang dan satukan kite di akhirat nanti.."


membasuh tangan jenazah suami sambil berkata "Tangan inilah yang mencari rezeki yang halal untuk kami, masuk ke mulut kami. moga Allah beri pahala untuk mu suami ku.."

membasuh tubuh jenazah suami smbil berkata "tubuh inilah yg memberi pelukan kasih syg pd ku dan ank2,moga Allah beri pahala berganda untukmu wahai suamiku"

membasuh kaki jenazah suami smbil berkata "dgn kaki ini abang kluar mencari rezki utk kami, berjalan dan berdiri sepanjang hari semata2 untuk mencari sesuap nasi,terima kasih abang...moga Allah beri kau kenikmatan hidup d akhirat dan pahala yg berlipat kali gandanya"

selesai memandikan jenazah suaminya, si isteri mengucup sayu suaminya dan berkata "trima ksih abang krana aku bahagia sepanjang mnjadi isterimu dan terlalu bahagia dan trima kasih krna meninggalkan aku bersama permata hatimu yg persis dirimu dan aku sbg seorang istri redha akn pemergianmu krna ksih syg Allah pd mu."

Ya Allah.. Betapa sucinya hati seorang isteri pada suaminya.. :

Sunday

Aku guru muda remaja

dah masuk bln ke-2 aq menjalani LM
best sgt dpt jumpa guru2 lama, mklumla bila ex-stdnt kmbali semua guru bertambah rapat dengan aq....

Tapi....
serius aq pelik dgn manusia @ wajah aq terlalu muda
samapai sekarang ramai pljr f4 mengganggap aq sbg f6
dh tentu2 la depa pgl aq abg
hehehe.....muda lg rupanya...

sedar x sedar....
yg mn rase aq bdk f6 smlm dh knl buku dgn ruas
ape x nya.....
apabila seorang warden yg berdedikasi jlnkn 2gas
aq nmpk ramai f4 yg mcm terkejut bla aq pgl roll-call n trus hukum depa

tau x, apa kesalahn depa?
blk prep x g solat isyak
aq hangin smlm n trus denda smpi ade yg menggeletar sluruh bdn

hehehe
2 bru denda salam perkenalan dari aq.

ok la semua
jumpe lg
doakan aq sentiasa suksess
salam

Tuesday

Sebatang dh cukup untuk segalanya :)



Tak perlu lagi beli pen yang lain untuk kaler yang lain ...

Amacam ? Canggih tak ..still banyak kelebihan dan kelemahan ..Harga ?? ..RM699.00 sebatang..

ps : Boleh refill ( RGB compitable ), mata leh tukar2 saiz..pakai sensor, large color display panel..

Thursday

Model-model kereta yang menarik

Salam.....
hai semua, semoga hari ini adalah hari yang menceriakan anda...
pada entri kali ini saya nak berkongsi dengan anda bentuk-bentuk kereta yang aneh.
anda rasa kalau di Malaysia lepas x dengan JPJ?
jom kita tengok.






Aneh...Kuasa tuhan

ANEH: Kejadian lingkaran bulat yang mengelilingi matahari di ruang udara Bandaraya Ipoh, menarik perhatian penduduk yang berpeluang menyaksikan kejadian pelik itu yang berlarutan lebih sejam hari ini. Turut kelihatan dua asap roket yang melalui lingkaran berkenaan
 

Wandi The Blog Copyright © 2009 DarkfolioZ is Designed by Bie Blogger Template for Ipietoon
In Collaboration With fifa